dimecres, 16 de novembre del 2011

Flam de mató

Sempre tenim temporades en que ens ve de gust cuinar unes coses o unes altres. A mi, fa alguns mesos, em va vindre de gust dedicar-me a fer i provar flams (tot i que a mi mai m'han agradat). El resultat, però, ha estat ben satisfactori i ara ja tinc receptes de diversos gustos.  Us les aniré afegint al blog per tal que si ho voleu les aneu provant.

Ingredients:
100 gr de sucre
300 gr de llet sencera
1 brick de 200 ml de nata líquida
1 tarrina de mató de 250 grams aproximadament. (Faig servir Cadí, m'agrada més que les altres)
1 sobre de quallada Royal
sucre per al caramel (jo el compro)

Elaboració:
Dins un vol o dins el vas del turmix-minipimer s'hi incorpora el mató, el sobre de quallada, el sucre i la nata líquida i es tritura tot junt. Tot seguit, s'hi incorpora la llet i es torna a barrejar.
S'aboca la barreja dins el motlle on el volem coure (jo utilitzo un motlle rectangular de vidre) en el qual hi haurem posat sucre cremat al cul.
Es cou el flam al forn, al bany Maria, a una temperatura de 180º durant uns 40 minuts amb la posició de sota.  
Passat el temps, veureu que el flam no està quallat, pero no us preocupeu perquè acabarà de quallar quan es refredi totalment. Una vegada fred, us aconsello de guardar-lo a la nevera fins a l'hora de servir-lo.







Imprimir la recepta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada